hildegunnhjelmstad -
Hjem Add Om meg Kontakt

0


Ukens treningsplan er planlagt og jeg er rgira p ei treningsfyllt uke! Selv om jeg reiser hjem til Skogn p pskeferie p fredag s skal jeg prve f inn noen treningskter likevel. Jeg skal pakke kofferten av sm hjelpemidler som hoppetauet, foamrolleren og strikkene mine. Gleder meg helt sykt til komme hjem p pskeferie! Min ferie blir ekstra lang i r ettersom jeg har planlagt jobbe med bacheloroppgaven hjemme. Jeg skriver om landbrukseiendom og jeg er derfor ndt til foreta noen intervjuer basert p dette. Jeg finner ikke gode nok informanter her i Bod s derfor gjr jeg dette p Levanger/Verdal istedenfor.

nsker dere en fin mandag og ei treningsfyllt uke! :D

  • 2





    Hei! I dag har jeg allerede vrt p en runde i byen. Jeg har vrt innom Eie Eiendomsmegling hvor jeg jobber og jeg har vrt en tur p G-Max! Jeg har vrt p utkikk etter treningsstrikk p internett, men alle var s dyr. Et strikk kostet 599kr p X-life. Derfor mtte jeg sjekke om det var billigere p G-Max og det var det! Jeg fikk denne esken med et light strikk, ankelstrikk, yoga-matte og en foamroller for bare 499kr! Jeg synes dette var s latterlig billig at jeg bare mtte sl til, selv om jeg er ganske blakk. Uansett, jeg ble kjempefornyd med produktene. :D

    Senere i dag skal jeg gjre skolearbeid, trene Walk'n Jog p Stamina og i kveld fr vi besk av Sindre og Ida. Vi serverer kyllingsuppe :) Oppskrift p kyllingsuppa finner du HER!Hper dere fr en fin dag videre :)

  • 6

    I dag fikk jeg trent ei ordentlig og hard styrkekt! Som jeg nevnte tidligere i dag s har jeg ftt noen velser jeg skal ha med i programmet mitt av fysioterapeuten min. Dette er stabilitetsvelser med blant annet strikk! Disse velsene er svrt effektive og jeg skal gjre de annenhver dag! velsene gr p stabilisere kne og hofter, samtidig som de styrker rumpe, lr og legger. Med andre ord s er de svrt effektive. Jeg skal prve forklare hva velsene gr ut p ettersom jeg ikke vet eksakt navn p dem.

    STABILITETSVELSER MED OG UTEN STRIKK:

    1. Strikk rundt et kne mens du str oppreist og veksler mellom bye kneet og holde foten strak. Denne velsen er skikkelig effektiv p framside lr!

    2. Utfall med strikk rundt det ytterste kneet. Press foten til siden og hold kneet stabilt mens du kjrer 8 ganger. Denne river!

    3. Ligg p ryggen p ei matte. By den ene foten mens den hviler p matta. Den andre foten flekses og byes litt ut mot siden. Deretter lfter du opp og ned! Her kjenner du at du bruker musklene p innsiden av lret. velsen er egentlig litt for lett s derfor kan et strikk eller vekt benyttes rundt ankelen.

    4. I denne velsen skal steppen brukes. Du har sikkert prvd denne fr, iallfall hvis du har vrt med p steptimer. Startstillingen er p gulvet. Deretter setter du den ene foten p steppen og du lfter deg selv samtidig som den andre foten lftes 90 grader opp. Hold balansen fr du gr ned.

    5. Her skal du feste et stramt strikk rundt knrne, mens du tar kneby. Istedenfor ta kneby i raskt tempo skal du holde stillingen i 10 sekunder fr du kjrer neste. Kristoffer tok et bilde av meg nr jeg gjorde denne velsen i dag. Dette ser du p bildet under!

    I tillegg til disse velsene kjrte jeg mitt vanlige styrkeprogram for overkropp. Har nevnt dette fr, jeg har s lyst til klare pullups! Jeg ver som bare det for at jeg skal klare mlet mitt som er 9 stk. Disse velsene kan jeg ta i et senere innlegg.

    Vi har nettopp spist hjemmelaget fiskegrateng. Det er s sinnsykt godt :D Jeg skal komme med oppskrift p denne senere s her er det bare flge med!

    Hper dere fr en fin kveld <3

  • 0


    Hei! Her har dere treningsplanen for denne uka! I gr var jeg hos fysioterapeut og der fikk jeg vite hva som var galt med kneet mitt. Jeg er tydeligvis mer kalvbeint p venstrefoten min, noe som frer til at vekten fra overkroppen min blir fordelt feil mot ankelen. Fysioterapeuten trodde dette ogs hadde noe med hofteproblemene mine. Uansett har jeg ftt i ''lekse'' trene stabilitet med strikk annenhver dag til jeg skal innom igjen. De har strikk tilgjengelig p Stamina, men jeg nsker kjpe meg et for ha her hjemme. Da kan jeg ogs ve mer p pullups i ''stanga i dra''. I gr fikk jeg prvd ut stabilitetsvelsene pluss at jeg fikk trent litt overkropp. I dag har jeg vrt p tabata hvor Ida Sofie er instruktr! Dagens time var dritbra og jeg anbefaler Tabata p det varmeste! :D

    Hva synes dere om ukens treningsplan? Hva er deres treningsplan for uka? :)

  • 2


    Jeg har meldt meg p wa2wo sitt opplegg om 100 dager uten godteri, potetgull og brus! Jeg ble s motivert av lese hva hun hadde oppndd av godtestopp s selvflgelig slenger jeg meg med. Heldigvis for meg s spiser jeg s og si aldri godteri. Det eneste jeg er svak for er potetgull og dipp. hh fr helt vann i munnen av tenke p det. Men n blir det andre boller. Jeg skal erstatte ALL snop med sunn snacks. Dere kommer til f mye inspirasjon her p bloggen med mange forskjellige oppskrifter. Gled dere!

    Hper dere er like gira som meg p ei svett uke! Sleng dere med da vel :D

    Hva er deres treningsplan for uka? Vil gjerne hre!

  • 0

    Hei! Denne dagen startet med kaffe og en banan etterfulgt av pyramideintervall p Stamina. Jeg startet med ei oppvarming p mlla, men jeg fikk helt SYKE smerter i kneet mitt. Det har seg slik at jeg sliter med det venstre kneet mitt for tiden! Jeg var hos legen for to uker siden hvor jeg fikk sjekket dette. Legen hadde ikke noen kloke svar komme med unntatt at han trodde jeg hadde ftt en belastningsskade, men jeg ble henvist videre til fysioterapeut. Jeg har vrt litt travel de siste dagene med familiebesk og det hele s jeg har derfor ikke ftt bestilt timen. Jeg tenker ogs at det sannsynligvis er kjempedyrt for en student og dra til fysioterapeut?! Men etter i dag har jeg svaret klart, jeg blir nok ndt! Koste hva det koste vil!

    Uansett ble intervallene gjennomfrt p ellipsemaskinen siden det funket drlig p mlla for kneet mitt sin del i dag. Synes det funket litt drlig, men bedre enn ingenting!

    Et eksempel p en kt med pyramideintervall kan vre:
    1-2-3-4-3-2-1. Det vil si at etter ei oppvarming p ca 8 minutter lper du frst ett minutt, s to minutter. Ja dere skjnner sikkert! De to frste dragene skal kjennes lette ettersom du vil komme til trenge overskudd til dragene p 3-4 minutter. Kunsten er finne riktig hastighet og det kan ta noen kter fr man kommer skikkelig inn i det. Husk ogs ke hastigheten eller stigningen nr formen bli bedre! :D

    Haha, svett og sminkels...^

    Ellers har jeg vrt p skolen hvor vi har hatt ''bedriftskonomisk analyse med eiendomsinvestering del 2''. Herregud, det er skikkelig vanskelig! Hjelper heller ikke at vi har to obligatoriske innleveringer i lpet av semesteret som m bests fr vi kan g opp til eksamen. Heldigvis er jeg ferdig med den frste...

    N str The 100, Pretty little liars og Bloggerne p agendaen. Standard torsdag! <3

  • 11



    N har jeg skrevet ned ukens treningsplan. Er s motivert n at jeg snart sprekker! Hvis dere er like motivert som meg s er det bare henge dere p treningsplanen min. Har litt krkeskrift s skjnner hvis dere synes det blir vanskelig lese s bare spr om det er noe dere lurer p. Hper dere fr ei fin treningsuke!! :D

    - Hildegunn

  • 0



    Det er mandag og starten p ei ny uke som for min del skal vre fullstappet med trening. Frste trening denne uka blir sannsynligvis i kveld. Ettersom jeg har vrt alt for usunn i helga starter jeg et nytt og bedre liv i dag. Er dere med?!

    - Hildegunn

  • 4

    God kveld! I dag har jeg vrt p trening og hatt ei kondisjonskt med intervalltrening. Fler meg sprekere etter hver trening og jeg er s utrolig motivert for drmmekroppen til sommeren. S for motivere meg selv ekstra mye har jeg laget meg ei nskeliste over treningsklrne jeg sikler etter for tiden. Stipendet kommer om 9 dager s n er det bare glede seg. Jeg fr ogs besk av pappa og lillesster Julianne s jeg fr skru p sjarmen og smile pent til pappa nr han er p besk. Hihi :)


    Casall compression long sleeve HERCompression Top bl HERCasall genser sort HER


    2xu compression tights HERBetter bodies camo tights HERCasall compression tights HER



    Stay in place power push up bra HERTreningshansker HERWrist wraps HER

    Var det noe av dette du likte og i s fall hva?

    nsker dere med dette god natt s skal dere f en oppdatering i morgen! :-)

    - Hildegunn

  • 0

    Hei! I dag har vi hatt fri, s vi sov til klokken 10.30, laget en god frokost og dro p trening med Camilla! Vi har hatt en skikkelig legday i dag s n er jeg helt gen i fttene... og rumpa. Til oppvarming syklet vi. Vi har kjrt kneby, beinpress, thev, hamstring, hip thrust og en runde med kettlebells fr vi sa oss ferdig. Gikk ogs p tredemlla med hy fart og stigning i 15min s vi kunne se innspurten p OL-stafetten. Synd det ikke ble gull p de norske gutta. N er vi hjemme og vi har kost oss p verandaen i det fine vret med kakao og frukt med mager vanilje kesam til dipp. Yummi :-)











    I kveld har jeg store planer om kjre intervalltrening ettersom jeg er blitt bedre i foten etter mandag. Men frst skal jeg gjre husarbeid! ( Det ser helt bomba ut her inne. ) Jeg skal gjre det verste jeg vet, nemlig vaske dusjen og rense sluken. Fyfaen jeg spyr nesten ved tanken. nsk meg lykke til!

    - Hildegunn

  • 2

    Hei! Etter innlegget jeg la ut i gr kveld spurte Kristoffer om vi skulle ta en kort treningskt fr vi la oss. Jeg sukket og tenkte som sikkert ikke bare jeg gjr at ''vi tar det i morgen''. Klokken var halv elleve og jeg flte meg supertrtt, men heldigvis dro han meg med. Det er det som er s fint med en treningskamerat! Ettersom det skulle bli ei kort kt tenkte jeg hvorfor ikke kjre 4x4 intervall? S jeg varmet opp i 8 minutter, satte p 3% stigning p mlla og kjrte p med 4 minutters lping, gikk to minutter med rask gange og repeterte dette 3 ganger til. Denne formen for intervalltrening er helt r og jeg blir kjempesliten etterp. Bruker vanligvis ca 35 minutter p dette til sammen med oppvarming og nedtrapping til slutt. Anbefaler alle dette for forbedre kondis og komme i god form.

    N er det natta for meg, har slvet i hele dag med tidsfordrivende tv-serier og vampire diaries. Jeg har planlagt morgendagen til punkt og prikke. Har fri fra skolen, s jeg og Kristoffer skal frst p trening med full cardio s blir det shopping i Bod sentrum og senere besk av Christina. Hvis jeg ikke er alt for sliten etter morgencardioen skal jeg sannelig kjre en styrkekt p kvelden.

  • Hildegunn Hjelmstad

    Hei! Mitt navn er Hildegunn, er 22r gammel og for tiden bosatt i Bod. Her i Bod studerer jeg eiendomsmegling og er n p mitt siste studier. Jeg skriver helst om ting innen mitt interessefelt som trening, glutenfritt kosthold, kunst og mote. Hper du vil flge meg gjennom studenthverdagen min! Instagram: hildegunnhj

    hildegunnhjelmstad

    Kategorier

    Arkiv

    Siste innlegg

    bilde