Dagens styrkeøkt (hildegunnhjelmstad)
Hjem Add Om meg Kontakt

6

Dagens styrkeøkt

I dag fikk jeg trent ei ordentlig og hard styrkeøkt! Som jeg nevnte tidligere i dag så har jeg fått noen øvelser jeg skal ha med i programmet mitt av fysioterapeuten min. Dette er stabilitetsøvelser med blant annet strikk! Disse øvelsene er svært effektive og jeg skal gjøre de annenhver dag! Øvelsene går på å stabilisere kne og hofter, samtidig som de styrker rumpe, lår og legger. Med andre ord så er de svært effektive. Jeg skal prøve å forklare hva øvelsene går ut på ettersom jeg ikke vet eksakt navn på dem. 

STABILITETSØVELSER MED OG UTEN STRIKK:

1. Strikk rundt et kne mens du står oppreist og veksler mellom å bøye kneet og holde foten strak. Denne øvelsen er skikkelig effektiv på framside lår! 

2. Utfall med strikk rundt det ytterste kneet. Press foten til siden og hold kneet stabilt mens du kjører 8 ganger. Denne river!

3. Ligg på ryggen på ei matte. Bøy den ene foten mens den hviler på matta. Den andre foten flekses og bøyes litt ut mot siden. Deretter løfter du opp og ned! Her kjenner du at du bruker musklene på innsiden av låret. Øvelsen er egentlig litt for lett så derfor kan et strikk eller vekt benyttes rundt ankelen.

4. I denne øvelsen skal steppen brukes. Du har sikkert prøvd denne før, iallfall hvis du har vært med på steptimer. Startstillingen er på gulvet. Deretter setter du den ene foten på steppen og du løfter deg selv samtidig som den andre foten løftes 90 grader opp. Hold balansen før du går ned.

5. Her skal du feste et stramt strikk rundt knærne, mens du tar knebøy. Istedenfor å ta knebøy i raskt tempo skal du holde stillingen i 10 sekunder før du kjører neste. Kristoffer tok et bilde av meg når jeg gjorde denne øvelsen i dag. Dette ser du på bildet under! 

 

I tillegg til disse øvelsene kjørte jeg mitt vanlige styrkeprogram for overkropp. Har nevnt dette før, jeg har så lyst til å klare pullups! Jeg øver som bare det for at jeg skal klare målet mitt som er 9 stk. Disse øvelsene kan jeg ta i et senere innlegg.

Vi har nettopp spist hjemmelaget fiskegrateng. Det er så sinnsykt godt :D Jeg skal komme med oppskrift på denne senere så her er det bare å følge med! 

Håper dere får en fin kveld <3



  • 18.03.2015 kl.19:55
    Flink du er! :-D
    18.03.2015 kl.20:01
    Anita Søvold: Tusen takk! :D
    19.03.2015 kl.11:11
    Så flink du er! Dette må jeg prøve neste gang:)
    19.03.2015 kl.12:34
    Rebecca Sætre: Takk! Ja, det må du :) Supereffektivt!
    Hemmeligbeundrer77
    19.03.2015 kl.13:33
    Hei du var ei deilig skløtte, du har en super blogg følger med hele tiden
    19.03.2015 kl.13:36
    Hemmeligbeundrer77: HAHA, thanks I guess! :')



    Kommenter her
    Tilkomstgruppen
    Design og koding: Ina Anjuta
    Hildegunn Hjelmstad

    Hei! Mitt navn er Hildegunn, er 22år gammel og for tiden bosatt i Bodø. Her i Bodø studerer jeg eiendomsmegling og er nå på mitt siste studieår. Jeg skriver helst om ting innen mitt interessefelt som trening, glutenfritt kosthold, kunst og mote. Håper du vil følge meg gjennom studenthverdagen min! Instagram: hildegunnhj

    hildegunnhjelmstad

    Kategorier

    Arkiv

    Siste innlegg

    bilde